نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
پشت پرده حضور «دي ‌شيليو» در يوونتوس

پشت پرده حضور «دي ‌شيليو» در يوونتوس

پايگاه اينترنتي «بلیچر رپورت» كه يكي از رسانه‌هاي ورزشي پرطرفدار در ايالات متحده آمريكا محسوب مي‌شود در گزارشي با رويكرد بررسي سمت راست دفاعي يوونتوس، علاقه يووه به جذب «مَتيا دي‌شيليو» مدافع ملي‌پوش باشگاه آث. ميلان را بررسي كرده است.

 

با آغاز زمان نقل و انتقالات تابستاني در ماه ژوئيه، جستجو براي جذب يك مدافع راست يكي از گزينه‌هاي باشگاه يوونتوس در فصل آتي خواهد بود. اين گمانه به هيچ عنوان بيانگر وجود ضعف جدي در اين بخش از زمين براي يووه نيست، چه‌اينكه استفان ليختشتينر با بازي‌هاي كم‌نقص و بسيار خوب خود از زمان ورودش به يووه از لاتزيو در سال 2011 به خوبي توانسته باعث فراموشي خاطرات نه‌چندان خوبِ زدنيك گريگرا و ماركو موتا براي بسياري از يووه‌اي‌ها شود.

 

اما فارغ از نمايش‌هاي خوب «Swiss Express» (يكي از القاب ليختشتينر) در سمت راست خط دفاعي يووه، نبايد فراموش كرد كه او در ژاونيه سي و دو ساله خواهد شد و يووه با توجه به حضورش در سه جام مهم در فصل آتي بايد به دنبال تامين نيازهاي باشگاه در حيطه «برنامه توسعه‌ورزي بازيكنان» كه در هيات مديره يوونتوس تدوين شده نيز باشد. اما يكي ديگر از دلايلي كه در اين سمت از زمين باعث مي‌شود يووه به دنبال بازيكن باشد، جدي بودن احتمال خروج مارتين كاسرس در پايان اين فصل است.

 

اما نام و يكي از شايعاتي كه همواره در خلال فصل نقل و انتقالات زمستاني به گوش مي‌رسيد، انتقال دي‌شيليو مدافع آث. ميلان به يوونتوس بود. همان زمان بود كه مديربرنامه‌هاي دي‌شيليو در ماه فوريه به روزنامه توتو اسپورت گفت: «موكل من در ماه ژانويه به يووه بسيار نزديك شده بود.» حالا در كمتر از دو ماه از آن اظهارنظر، پايگاه اينترنتي فوتبال ايتاليا از درخواست مكس آلگري از مسئولان باشگاه يوونتوس براي خريد اين مدافع ايتاليايي خبر داده است. انتقالي كه به گفته اين پايگاه خبري با پيشنهاد 10 ميليون يورويي يووه به ميلان كليد خورده است.

 

وضعيت دي‌شيليو با آمار جالب‌توجه 2. 9 تكل موفق در هر بازي و ميانگين 1. 5 قطع ارتباط موثرِ فاز هجومي تيم‌هاي رقيب در كنار توانايي بازي تكنيكال در كناره‌هاي زمين و تطبيق‌پذيري در بازي در هر دو سمت زمين وقتي با دعوت به تيم ملي ايتاليا همراه شد، برخي از كارشناسان از تولد بازيكني با توانايي‌هاي مشابه پائولو مالديني افسانه‌اي خبر دادند. اما گويي روزهاي تيره و تار ميلان در كنار نمايش‌هاي كم‌فروغ تيم ملي ايتاليا روي او هم تاثير گذاشت. مصدوميت و قرار گرفتن اندك در تركيب تيم باعث پسرفت او شد. شرايطي كه باعث شد او در فصل 2014‐2013 پانزده و در سال بعدش نيز تنها شانزده بار به عنوان بازيكن اصلي در تركيب ميلان قرار بگيرد.

 

شايد انتقال او به باشگاهي ديگر اولين قدم او براي خروج از سايه «مالديني شدن» و رهايي از فشار و توقعاتي است كه در ميلان براي او ايجاد شده است. مربي همانند آلگري به خوبي نشان داده كه مي‌تواند بازيكناني نظير دي‌شيليو را احيا كند.

 

يوونتوس امسال در صورت قهرماني، فصل بعد را با هدف تكرار ششمين اسكودتو و تبديل شدن به رقيبي قدرتمند در ليگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد كرد. به همين خاطر بايد نيازهايش در پست‌هاي مختلف را به درستي شناسايي و ترميم كند. روزنامه توتو اسپورت در همين راستا از زيرنظر گرفتن بازي‌هاي دو مدافعِ ديگرِ شاغل در سري آ نيز خبر داده است: شیمه ورسالکو مدافع بيست و چهار ساله و كروات تيم ساسوئولو و سيلوان ويدمِر مدافع بيست و سه ساله و سوئيسي تيم اودينزه.

 

اما در سوي ديگر نيز در باشگاه، براي جذب دي‌شيليو رأي‌هاي مخالفي نيز به چشم ‌مي‌خورد. كساني كه دو گزينه يادشده را مطلوب‌تر مي‌دانند و جانشين ليختشتينر را در بازيكناني نظير آنها جستجو مي‌كند. تا همين سه سال پيش امكان اين انتقال علي‌رغم تمايل هميشگي يووه به اين بازيكن به دليل قراردادش با ميلان ميسر نبود اما اكنون مسير براي ورود اين بازيكن به يووه هموارتر از هميشه است. بايد منتظر ماند و نبرد آلگري و مسئولان باشگاه در راه انتقال او به يووه رصد كرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: